Zavoláme taxíka nebo ubera?

Nebudeme si lhát, sdílená ekonomika zasahuje do našich životů a pomalu nahrazuje tradiční společnosti, které v těchto odvětvích zkrátka byly od jejich začátků. Ale tam, kde něco schází, přeci nedochází k obměně starého za nové, pokud to funguje dobře. Jenže taxikáři zkrátka dobře nefungují, mimořádně však nefungují v hlavních městech a Praha, to je úplné centrum podivně velkých účtů za krátké jízdy. Lidé jsou zkrátka nespokojení se stavem, který zavedli právě ti, kteří toliko demonstrují proti ostatním. Lidem se nelíbí, když mají platit tři sta korun za kilometr a ani turisti už nejsou tak hloupí. Časy, kdy si taxikář klidně řekl „pětikilo“ a jel zpátky, ty už jsou pryč.
 žluté taxi

Je to touha po transparentnosti?

Kdekoliv jinde si dopředu můžete vypočítat trasu, ale taxíky dlouho stály na principu těch malých krabiček v jejich autech, kde stačí klidně lehce ťuknout a hned tam máte pár kilometrů navíc. Lidé si toho všímali, viděli to na nejrůznějších videích, kde je načapali a poté je natočili, jak se snaží ujet. A teď chceme poblahopřát všem poctivým řidičům, kteří se k takovým praktikám nesnížili, ale je fakt, že drtivá většina těch, co se nejvíce ozývají, si takhle krásně přivydělávala na živobytí.
 černé postavičky

Daně, poplatky a pojištění

Mýtus, který rozšiřují právě demonstrující o tom, že řidiči uberu neplatí daně atd., je smyšlený. Pokud si totiž rozkliknete smluvní podmínky, co se týče nově nastupujících řidičů, můžete se podívat, že i oni ty daně platit musí. Také si stěžují, že v Praze zastavují dopravu a plní už tak přeplněná místa – ovšem tady je taky velká mýlka. Pokud se člověk rozhodne pro tuto alternativu k taxíku, dopředu očekává, že se nejedná o profesionálního řidiče, ale o řidiče, který tak činí ve svém volném čase a tedy, že se cesta může protáhnout, to znamená, že to jsou úplně stejní řidiči jako všichni netaxikáři na vozovce.
 
Pro nějakou reformu je již pozdě. Zkrátka přišlo něco dynamičtějšího, pro lidi od lidí, které pomalu nahradí. Je zde přeci nějaký volný trh a tam je zdravá konkurence jedině prospěšná, možná se dočkáme i snížení cen u taxíku!

Zavoláme taxíka nebo ubera?
Ohodnoťte příspěvek